Ośrodek Sportu i Rekreacji w Łukowie świętuje w tym roku swój złoty jubileusz. To 50 lat historii sportu, rekreacji i aktywności fizycznej w naszym mieście. Z tej okazji zdecydowaliśmy się na odświeżenie swojego wizerunku, prezentując nowy znak, który będzie towarzyszył mieszkańcom przez najbliższe lata.
Nowe logo – nowe pomysły
Zmiana logo to część szerszej strategii modernizacji łukowskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Po 50 latach działalności nasza placówka wciąż pozostaje sercem sportu i rekreacji w naszym mieście i ma ambicje dalej rozwijać się i być otwartą na nowe wyzwania. Jako OSiR planujemy dalsze inwestycje w infrastrukturę sportową i rekreacyjną, modernizację istniejących obiektów oraz nowe inicjatywy dla mieszkańców. Ponadto z okazji 50-lecia funkcjonowania placówki zaplanowano jubileuszowe wydarzenia sportowe oraz galę, które podkreślą znaczenie Ośrodka w życiu lokalnej społeczności.
Prostota i funkcjonalność
Nowe logo OSiR w Łukowie to połączenie sportowej energii i chęć bycia bardziej czytelnym, wyróżniającym się. Osoby oglądające odmieniony znak, bez trudu dostrzegą w nim zachodzące słońce nad falami, co nawiązuje do rekreacyjnego charakteru Ośrodka, aktywności fizycznej, relaksu oraz bliskości natury. Nowy symbol graficzny to także odniesienie do najbardziej atrakcyjnych administrowanych przez nas obiektów, czyli zalewu „Zimna Woda” oraz letnich basenów „Delfin”, a także odniesienie do planowanej przez miejski samorząd budowy nowej krytej pływalni przy ul. Siedleckiej.
Ponadto jednym z kluczowych celów zmiany była lepsza funkcjonalność logo w różnorodnych zastosowaniach graficznych. Nowy znak jest bardziej przejrzysty i łatwiejszy do wykorzystania na materiałach promocyjnych, zarówno w druku, jak i w przestrzeni cyfrowej. Dzięki uproszczonej formie logo lepiej sprawdza się na plakatach, odzieży sportowej czy gadżetach reklamowych, a jego elementy pozostają czytelne nawet w mniejszych rozmiarach.
Co dalej?
Nowe logo będzie sukcesywnie wdrażane i będzie stopniowo zastępować dotychczasowy znak na wszystkich materiałach promocyjnych, drukach, stronach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Z czasem pojawi się również na szyldach, oznaczeniach obiektów sportowych. Proces ten będzie rozłożony w czasie i ma potrwać kilka miesięcy.